مرجع هواداران فانتزی ، علمی تخیلی و ژانر وحشت
طرفداران فانتزی
ورود
شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید
منوی اصلی
افراد آنلاین
4 کاربر آن‌لاين است (1 کاربر در حال مشاهده‌ی سایت همه پرسی)

عضو: 1
مهمان: 3

daughter.of.moon, بیشتر...
علت اصلی مطالعه کم در بین نوجوانان و جوانان ؟!
به نظر شما علت اصلی مطالعه کم و نخواندن کتاب در بین نوجوانان و جوانان کدام عامل است ؟!
نظرسنجی در تاریخ ۱۳۹۱/۳/۱ ۲۲:۰۰ به پایان رسیده است
قیمت بالای کتاب 16 % 16 % (67)
عدم وجود فرهنگ سازی کافی 21 % 21 % (85)
بی اطلاعی و تبلیغات کم 10 % 10 % (43)
عدم وجود زمان کافی برای مطالعه 10 % 10 % (41)
نبود کتابخانه و کتاب فروشی کافی 6 % 6 % (27)
برتری تکنولوژی های جدید بر مطالعه 10 % 10 % (42)
عدم حمایت مسئولین 7 % 7 % (31)
مشغله کاری و درسی 12 % 12 % (51)
سایر موارد 4 % 4 % (17)
همه رای ها: 404 | همه رای دهنده ها: 163

بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
تئوس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۱۷:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۱۷:۲۷
وبمستر
عضویت از: ۱۳۸۹/۸/۳
از:
پیام: 1526
 مشکل فنی
سلام

آقا رضا اگه نگاه کنی متوجه میشی تا این لحظه که من پست می زنم 3 نفر رای دادن ولی 12 تا رای ثبت شده. یعنی 2 نفر قبلی 11 بار رای دادن! یه کار بکن هر IP براش فقط یک رای ثبت بشه. این که نشد نظر سنجی!!!

در ضمن من رو این نظر سنجی و رای بچه ها بحث دارم کسایی که قیمت بالای کتاب ها رو بهانه کردن یا گفتن به خاطر مشکلات درسی نمی تونن کتاب بخونن بیان بحث کنیم ببینیم چرا الکی دلیل میارن.

فرستنده شاخه
vincent
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۳:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۳:۰۵
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۵
از: تراس خونه...تهرانو می بینم تو لباس نورش...
پیام: 41
 پاسخ به: مشکل فنی
سلاااام...میخوام از تئوس بپرسم:
خداییش قیمت کتابا بالا نیست؟
بابا از وفتی یارانه ی کاغذ قطع شده قیمت کتابا ترکیده...همین رمان نوجوان...سه چهار سال پیش تو با بیست هزار تومن چهار پنج تا کتاب میتونستی بگیری الان نهایتا سه تا...نهایتا!!!!
حالا بگو قیمت کتاب بالا نرفته...

فرستنده شاخه
omid.joker
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۹:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۹:۴۴
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۰/۷/۹
از: tehran
پیام: 1
 پاسخ به: قیمت بالای کتاب ها
سلام به همگی.
تئوس جان همه اونایی که تو این سایت عضون اهل کتاب خوندنن پس کسی نمی خواد دلیل یا بهونه برای کتاب نخوندنه خودش بیاره اما اینو نمیشه رد کرد که قیمت بالای کتاب ها دلیل مهمی برای کتاب نخوندنه جووناس. من ترم 6 دانشگام داره تموم میشه برای هر ترم حدود 50- 60 تومان پول کتاب دادم حالا فک کن به بابام بگم پول بده برم کتاب داستان بخرم.کلمو میکنه.ولی چون خودم خیلی دوست داشتم تا الان حدود 700-800 هزار تومان E-BOOK خوندم . البته اگه فرهنگ سازی درست هم بشه سرانه کتاب خوانی هم میره بالا و این هم جزو دلایل مهم هستش.با تشکر
(اینو هم بگم که E-BOOK خوندنم کاره زیاد درستی نیست چون هم چشمام ضعیف شده هم خیلی از سایتا کتابا رو بدون اجازه ناشر میزارن و خود همین باعث دلسرد شدن ناشرا برای هزینه و چاپ کتابای بیشتره.)

فرستنده شاخه
دلتورا123
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۱ ۱۱:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۱ ۱۱:۴۴
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۲/۶
از: دلتورا
پیام: 2
 پاسخ به: مشکل فنی
سلام از نظر من قیمت بالای بعضی از کتابا میتونه عاملی برای نخریدن و در نتیجه نخوندن کتاب باشه اما همون طور که گفتم در بعضی موارد نه همیشه.
سر حرفمم میمونم

فرستنده شاخه
lost_girl
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۱۹:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۱۹:۴۷
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
از:
پیام: 459
 نظر سنجی
سلام
خیلی نظر سنجی خوبیه واقعا ممنون که گذاشتین
من از بین گزینه ها به "عدم وجود فرهنگ سازی کافی"رای دادم.
چون بنظرم اون یکی گزینه ها واقعا به قول تئوس یجور بهانه ان!قیمت بالای کتاب که درسته.قیمتش بالاست ولی این دلیل به نخوندنش نمیشه کسی که واقعا بخواد کتاب بخونه به قیمتش زیاد توجه نمیکنه.
بی اطلاعی و تبلیغات کم هم که نمیشه!بی اطلاعی که عمرا!ماشالا اینترنت هست و نسل امروزیم که نصف عمرشون با اینترنت میگذره معمولا اطلاعات کافی داده میشه،تو سایتهای مختلف(مربوط به ژانر کتاب)فقط کافیه یه سرچ کوچولو بکنیم وقتی دنبال کتابی با یه موضوع خاصی هستیم.
عدم وجود زمان کافی برای مطالعه هم که خب هرچقدر هم که آدم وقتش پر باشه به اندازه یه5دقیقه که میتونه حتی چند جمله از یه کتابو بخونه،نمیتونه؟؟
نبود کتابخانه و کتاب فروشی کافی...خب این تو شهری مثل تهران که پر از کتاب فروشیه گزینه خوبی نیست.ولی برای شهرستانیا دقیقا درسته!مثلا تو یه شهر نسبتا کوچیک فقط1-2تا کتاب فروشیه معتبر دیده میشه:|که واقعا یه نقطه ضعفه!اگه کتاب فروشی زیاد باشن مردم بیشتر به کتاب خونی مشتاق میشن و اگر هم تنوع کتابهای کتاب فروشی بیشتر باشه که چه بهتر
برتری تکنولوژی های جدید بر مطالعه،اینم درسته ولی نمیتونه جایگزین کتاب خوندن بشه.
عدم حمایت مسئولین،ببخشید این دقیقا حمایت از چی؟:دی
مشغله کاری ودرسی،اینم همونطوری که گفتم حداقل یه5دقیقه در روز هم میشه چند خط کتاب خوند!حداقل حداقل 3روز یبار که میشه!
چون تو ایران فرهنگ کتاب و کتابخونی خوب جا نیوفتاده و با اینهمه که تبلیغ میکنن و نمایشگاه میذارن بعضیا اصلا اهمیتی نمیدن خوب فک میکنم بیشترین درصد برای گزینه دوم هست.البته نسبت به گذشته ملت کتاب خون تر شدن!و این خب خوبه.
ممنون بابت نظر سنجی

فرستنده شاخه
parto
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۱:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۱:۳۷
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
از: این به بعد به خاطر مدرسه ها خیلی کمتر میام سایت...
پیام: 357
 علت اصلی مطالعه کم در بین نوجوانان و جوانان ؟!
باسلام

به نظر منم نظر سنجی خیلی خوبیه چون منم همیشه این سوال برام مطرح بوده که چرا تو ایران اینقدر تعداد نوجوونای کتاب خون کمه.مثلا خودم تو کلاسمون به جز خودم و شاید یه نفر دیگه کسی رو نمیشناسم که کتاب خون حرفه ای باشه و واقعا میخوام دلیلشو بدنم.از نظر خودم عدم وجود فرهنگ سازی کافی مهمترین دلیل بود برای همین بهش رای دادم

فرستنده شاخه
مرلین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۳:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۲۳:۳۸
وبمستر
عضویت از: ۱۳۸۸/۵/۲۹
از: طرفداران فانتزی
پیام: 710
 كتابخواني
تئوس جان اين بحث ربطي به اي پي نداره

طبق دسترسي سيستم هر كاربر ميتونه چند گزينه رو انتخاب كنه و راي بده براي مثال من چهار راي ثبت كردم بااينكه يك نفرم .

چهار گزينه رو كه انتخاب كنيد به چهار آيتم راي داديد و چهار راي ثبت ميشه .

بحث اي پي هم جداست

فرستنده شاخه
تئوس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۱۲:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۱۲:۴۴
وبمستر
عضویت از: ۱۳۸۹/۸/۳
از:
پیام: 1526
 vincent عزیز
دوست من درسته قیمت کتاب خیلی بالا رفته ولی اگه فرهنگ درست مطالعه تو کشور وجود داشته باشه و به کتاب به عنوان یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده نگاه بشه دیگه قیمت بالاش زیاد مهم نیست و افراد با برنامه ریزی و یا پس انداز یا حذف هزینه های اضافه شون می تونن کتاب مورد نیاز خودشون رو بخرن و یا کتاب هایی که به دردشون می خوره رو از کتاب خونه به امانت بگیرن.
الان تنها انتشاراتی که حق کپی رایت رو رعایت می کنه انتشارات افق ! درسته این موضوع روی قیمت رمان هاش اثر گذاشته ولی حداقل نویسنده های خارجی اون رمان تو رو به عنوان هوادارشون قبول دارن و تاییدت می کنن در صورتی که به طور مثال دارن شان ابراز تاسف کرده بود که کتاب هاش تو ایران چاپ می شن چون بعد چاپ اون همه مجموعه حتی یک ریال هم گیر دارن شان نیومده بود و تو وبسایت رسمی خودش از این موضوع ابراز تاسف کرده بود و دید مثبتی هم نسبت به مخاطب های ایرانی ش نشون نمی داد! به نظر شما این خوبه که دارن شان به عنوان طرفدارش فرد رو مخاطب قرار بده یا به عنوان سارق؟؟؟
به نظر شما کار انتشارات افق قابل ستایس یا انتشاراتی های دیگه که فقط بلدن اثار دیگران رو مفتی به دست بیارن؟
دوست عزیز اگه فرهنگ سازی تو جامعه بشه مطمئنن قیمت کتاب در مقابل قیمت چیپس و پفک و آدمسی که هر روز کیلویی میل می کنیم به چشم نمییاد!!!


به قول یکی از دوستان کاش قیمت کتاب اون قدر بالا بره که فقط افرادی که ارزش کتاب رو می دونن بتونن بخرنش حداقل دیگه شاهد این نمیشیم که توکاغذ کتاب های پائولو و جبرا ابراهیم جبرا یا دکتر شریعتی و... سبزی بپیچن بدن دست مردم

فرستنده شاخه
vincent
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۱۲:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۱۲:۵۴
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۵
از: تراس خونه...تهرانو می بینم تو لباس نورش...
پیام: 41
 پاسخ به: vincent عزیز
تئوس جان همه ی حرفات رو قبول دارم...همه اشو...
ولی منظور من این بود که بعضی از کتابا به اندازه ی قیمتشون ارزش ندارن...مثلا یه کتابی مثل خاطرات لنین که سه جلدش بین شصت تا هفتاد هزار تومن واقعا ارزششو داره...ولی بعضی از کتابا که بیش تر هم جنبه ی سر گرمی دارن ارزششو ندارن مثلا من چهارتا جلد اول سیپتیموس هیپ رو هشت هزار وپونصد تومن گرفتم(هر جلد)ولی جلد نهمش الان نه هزار و پونصد تومنه...این هزار تومن با اینکه زیاد نیست ولی کاذبه.ارزش واقعی این کتاب همون هشت هزار وپونصد تومنه...

فرستنده شاخه
ایونا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۹ ۱۴:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۹ ۱۴:۲۵
طرفدار فانتزی سطح دوم
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۱۵
از: تاریکی تاریکی در پس
پیام: 129
 پاسخ به: vincent عزیز
منم موافقم که قیمت کتابا بالا رفته من دو تا کتاب تو ایران خریدم شد سی تومن ولی دلیل اصلی عدم فرهنگ سازیه چطوریه که پول مبایل و ایپد بالا بره اشکال نداره ولی کتاب چرا همه بر می گرده به عدم فرهنگ سازی که همون گزینه ای که من زدم

فرستنده شاخه
Scarecrow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۱۶:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۱۶:۵۴
طرفدار فانتزی سطح چهارم
عضویت از: ۱۳۹۰/۵/۲۸
از: دخمه ی تاریکی که اجساد قربانی هام رو هم تلنبار شدن!
پیام: 771
 فرهنگ سازی ماها افتضاحه!
درود!
خب من خودم به عدم وجود فرهنگ سازی کافی رأی دادم!اگه صفحه کاربری الآن منو دیده باشین می فهمین که کلاً من از عدم فرهنگ سازی در هر زمینه ای متنفرم!حالا چه برسه اون فرهنگ کتاب خوندن باشه!
کلاً درس رو که ول کن که خود من شاکیم!چرا ماها باید این همه درس بخونیم که بعداً ذره ای به دردمون نمی خوره!مثلاً فقط مثلاً من اگه بخوام پزشک این جامه بشم باید هزار تا روش اثبات مسئله ی فیثاغورس یاد گیرم؟!آخه چرا؟!
حتی وقتی گروه های مختلف انسانی و تجربی و ریاضی و هنر کلاً اینا زا هم جدا میشن بازم باید کلی از درس های همدیگه رو بخونن!
پس با وضعیت درس های زیاد فشار والدین و معلم ها وقتی برای کتاب خوندن نمی مونه!واقعاً نمی مونه!مگر این که بشینی تو وقت های استراحتت و آخر هفته ها بخونی!اینم که اصلاً نمیشه اسمشو گذاشت کتاب خوندن!
پس کلاً یکی از دلایلی که وقت فرهنگ سازی نیست همینه!هی! دیگه از چی بنالم؟



با تشکر و تأسف!
پارمیدا

فرستنده شاخه
v@mpennis
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۲۲:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۳ ۲۲:۴۴
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
از: سوسك مي‌ترسم :|
پیام: 351
 هومممم...!
نظر سنجی جالبیه
کاش میشد به چندتاش رای بدیم :دی راستش من بین عدم وجود فرهنگ سازی کافی و برتری تکنولوژی های جدید بر مطالعه گیر کردم ولی آخرم به عدم وجود فرهنگ سازی کافی رای دادم

خب یکی از علت هاش قیمت بالای کتاب می تونه باشه، وقتی قیمت انقدر بالاس خب به احتمال خیلی زیاد انگیزه ی مطالعه هم تو آدم از بین میره... البته این دلیل خیلی قانع کننده ای نیست چون الآن تو اینترنت میشه خیلی راحت و مفت به هر چیزی دست پیدا کنیم

به نظر من دلیل اصلیش همین عدم وجود فرهنگ سازی کافیه. اگه بیان یه فرهنگ سازی اساسی تو جامعه بکنن خیلی از مشکلا حل میشه. اگه به کتاب خونی بها بدن خب مسلما برای این که این تو جامعمون جا بیفته اول قیمت کتابارو به حالت نرمال برمیگردونن، بعد تعداد کتابخانه ها و کتاب فروشی ها بیشتر میشه، انگیزه ی مطالعه بالا میره و غیره غیره! درواقع اگه این مشکل پایه سازی شه دیگه بقیه ی مشکلاتم خود به خود برطرف میشه
مطالعه باید در نظرمون یه تفریح جذاب به حساب بیاد در صورتی که این طور نیست. اگه شوقشو داشته باشیم دیگه اونوقت تکنولوژی های جدید و مطالعه درنظرمون به یه اندازه جالبه! اگه بتونن همچین کاری بکنن واقعا عالی میشه

مرسییییی اتفاقا موضوع پروژه ی آمارمم همین بود :دی

فرستنده شاخه
BEC7899
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۰:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۰:۵۰
طرفدار فانتزی سطح دوم
عضویت از: ۱۳۹۰/۷/۲۳
از: ...
پیام: 143
 مشکلات درسی
بیاید بحث کنیم
هم قیمتا خیلی بالاس هم این که مگه وقت میشه کتاب خوند؟
واقعا مشکلای درسی زیادن.

فرستنده شاخه
poirot
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۱۹:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۴ ۲۰:۱۸
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۴/۶
از: تهران
پیام: 272
 دلایل
به نظر من قیمت کتاب تاثیر داره اما نه خیلی
بیشتر به خاطر عدم حمایت مسئولینه(که هممون میدونیم به جای فرهنگ سازی به چه کار هایی مشغولن.خلاصه هر چی کمتر فرهنگ باشه بیشتر به نفعشونه)
یکی هم بی اطلاعی و تبلیغه کمه
یکی دیگه تو این چند دهه اینقدر مردم مشغول کار و نون در اوردن هستن تو این گرونی ها که دیگه به کتابو اینا اهمیت نمیدن
هر کی هم اینجا درس نخونه عاقبتش همینجاست که آخرشم اینجا بیکاری و صد تا مشکل دیگست در صورتی که توی کشورای دیگه بخصوص کشورای پیشرفته اگه زحمت بکشی امکان نداره موفق و ثروتمند نشی.
یک نکته ی دیگه هم اینه که متاسفانه یک سری از جوونا و نوجوونا به جای درس و کتاب خونی به طرف کامپیوتر بازی و اینا رفتن البته این عامل زیاد تاثیری نداره
و در آخر بگم فک کنم تقریبا همتون از سیستم هایی که تقریبا چندین ساله راه افتاده بین کشوری پیشرفته رو بدونین سیستمی که کتاب ها بین مردم جابجا میشه ومردم رایگان از کتابا استفاده می کنند بعد از اینکه خوندن به کس دیگه ای کتابو میدن یا یک جایی کتابو میذارن که توجه کسی جلب بشه و برداره بخونه اون کتابو و به همین ترتین یک کتابو چند صد نفر می خونن بعد از اینکه خوندن

فرستنده شاخه
pooria.Ttan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۷ ۱۹:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۲۷ ۱۹:۲۲
طرفدار فانتزی سطح پنجم
عضویت از: ۱۳۸۸/۹/۳
از: تهران
پیام: 1304
 سلام
سلام خوب منم قیمت رو زدم، چون واقعا گرونن! ولی نه اینکه چون دلیلش اینه
دلیل اصلیش برای من یکی همین تکنولوژیه وقتی نت باشه، وقتی پی اس ویتا باشه سره کلاس دستم، دیگه نمی شینم کتاب بخونم که! دو سه سال پیش می خوندم ولی
بقیه رو نمیدونم...

فرستنده شاخه
ارتمیسا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۳۱ ۱۶:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۱/۳۱ ۱۶:۰۹
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
از: یک جایی تو ی فاینال فانتزی
پیام: 33
 خب راستش...
قیمت ها که واقعا زیاده و با این قیمت فکر نکنم اصلا کسی که تازه می خواد اهل کتاب خونی بشه کتابی رو بخره و خب جوونای امروزی هم همه اش به دنبال تکنولوژی هستند. ولی یک واقعیتی که هست اینه که خب فرهنگ سازی هم نشده .

و یک چیز دیگه هم که هست اینه که اگه تبلیغات نشه مردم از کجا بدونن که چه کتابی اومده ؟ مردم که بیکار نیستند از صبح تا شب بروند توی کتابفروشی بگن : بخشید کتاب جدید چی دارید؟
شاید هم یک بخش کوچکی مشغله درسی مانع کتاب خوانی بشه!

فرستنده شاخه
FAEZE1
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲ ۱۸:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲ ۱۸:۴۸
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۳۰
از: ناکجا اباد
پیام: 14
 پاسخ به: خب راستش...
ذرست که قیمت کتابا بالا اما در سراسر کشور کتابخونه های زیادی وجود داره که مشکل تازه کارا رو حل میکنه مردم ایرا اونقدر که به خوراک وپوشاکشون اهمیت میدن اصلا به غذای روحشون اهمیت نمیدن ولی عدم فرهنگ سازی مناسب مهمترین عامل

فرستنده شاخه
prince.died
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۳ ۱۹:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۲ ۱۶:۵۶
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۹۰/۱۲/۴
از: خیابان اینترنت،کوجه فانتزی فنز،قبرستان اف اف
پیام: 498
 ولمون کن بابا!!!!مشکل از یه جای دیگست(برو بخون)
الان خود شما میدونیندیگه کمتر نوجوون یا جوونی دیدهمیشه که سرش تو کتاب باشه
زندگی شده،اینترنت،کامپیوتر،چت کردن،بازی کردن
اونایی که گفتن قیت کتاب عزیزان بنده،اگه مشکل قیمت کتاب ود،من آدمایی رو میبینم که خیلیذ مایه دارن،بنده ی خدا تو قفسش یه کتاب داشت اونم پرورش مرغ بود:دی
فرهنگسازی از نظر من.
نمیاین تو گوش نوجوونای ما فرو کنن برین دتاستانای ادبی بخونین،یا مسابقه برای اینکار نمیذارن
همش شده،بو قرآن یاد بگیر،برو نهج البلاغه بخون،اینو بخون ،اونو بخون
کاری کردن که حتی خودم ن نیز از کتابای دولت خسته بشیم
میری یه کتاب میخری،بعد میری انگلسش رو میخری ،میبینی یه صفه سانسوره،حالا م ناسم نیارم دیگه.
تبلیغ کم نیست،چون ربطی نداره.
زمانکاف؟؟؟؟اگه خواهیم به این مورد جلو بریم،اگه کسی زمان کافی نداشته باشه نباید هی بیاد تون ت یا تو خیابونلا ول بچرخه.!!!
امکان یه درصد داره که تکنولوژیجدید باشه.
بقیع هم نه.
من گفتم تناه مشکل فرهنگ سازی کافی
به جایی که بیان بگن برو کتابای احساسی،قدیمی بخون یا اصن اینا نه برو شعر حافظ یاسعدی بخون میگن برو قرآن یاد بگیر،برو نهج البلاغه حفظ کن.
نمیگم بدن ولی زیاده روی داخلش خلیلی بده
مثه اینه که ما این چیزای بارزش رو به مسخره بگیریم.
اگه یه دولتی بود،که برای کتابخوندن ارزش قائل بودن ،اونوقت کل ملت ول تو خیابونا نبودن.
با تشکر
و با نهایت تاسفکه مجبور شدم همه ی این حرفا روئ بگم
بای


مدیر سایت :

فقط اومدم اشاره داشته باشم این نظر شخصی شماس و نمی شه به درست بودنش زیاد تکیه کرد!
مخصوصا بخش هاییش که به نهاد های دولتی اشاره داشتید!

فرستنده شاخه
Luna.L
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۴:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۴:۰۲
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۰/۱۱/۲
از: hogsmeade
پیام: 42
 پاسخ به: ولمون کن بابا!!!!مشکل از یه جای...
من گفتم که به علت مشکلات درسی و اینا
چون که الان بیشتر بچه ها درس دارن همین درسشون رو هم نمی تونن درس بخونن بیان کتاب بخونن؟! من خودم خیلی کتاب می خونم حدود 400 تا کتاب دارم و اینا ولی الان بیشتر بچه های کلاس ما و مدرسمون و مدرسه های دیگه به خاطر درس داشتن نمی تونن زیاد کتاب بخونن منم به خاطر این که درس دارم یه مدتی می شه که به کتابام دست هم نزدم!

فرستنده شاخه
فنیکس.فلیم
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۵:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۵:۳۹
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۹۰/۹/۱۰
از: حالا به بعد تو می شی برده ی من ...
پیام: 479
 مشکل از جای دیگری است
درود
به نظر من درس و مشق همش بهونه است. این فرهنگ نادرسته که رواج پیدا کرده. وقتی به کسانی مثل ماها می گن الان وقت این چیزا نیست همین خودش یه فرهنگ نادرسته.
هر چقدر هم درس داشته باشیم باز با برنامه ریزی درست می شه واسه کتاب خونی جا باز کرد.
از نظر من فقط یک سال و نیمه که فشار جدی رو آدمه از نظر درسی که اونم نهایی + سال کنکوره. پس بقیه ی سال ها می شه کتاب رو به اندازه ی مورد نیاز خوند.
الان سالانه کتاب خوندن تو ایران )غیر درسی( نیم ساعت در ساله!!!!!!! این یعنی فاجعه، یعنی فقر فرهنگی، یعنی یه فاجعه ی غیر قابل توصیف
واقعا که تاسف باره

با تاسف
فنیکس فلیم

فرستنده شاخه
FAEZE1
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۵ ۱۰:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۷ ۰:۵۰
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۳۰
از: ناکجا اباد
پیام: 14
 فقر فرهنگی
اولین مشکلی که واسه کتاب خوندن وجود داره درسای وحشتناک من نمیدونم چه لزومی داره که سطح اموزشی کشور ما این همه از کشور های دیگ بالاتر باشه اینطوری هم بچه ها بیشتر تحت فشارند و هم دیگه نمی تونند علا وه بر مطالعه کتاب های درسی کتاب های غیر درسی بخونن من خودم الان کنکوریم وحالم داره ازاین درسا بهم میخوره میخوام کتاب بخونم اصلا وقت ندارم حتی سال های قبل هم وقت نداشتم عامل دوم مشکل فرهنگی ما امروز دچاره فقره فرهنگی شدیم واین خلاء فرهنگی رو باید رسانه ها پر کنند چرا در tv ما برا همه چیز برنامه میزارند جز کتاب مثلا واسه فوتبال برنامه 90 هست یا واسه سینما برنامه7هست چرا واسه کتاب که مهم ترین فاکتور در بالا رفتن فرهنگ مردم هیچ برنامه ای نیست؟؟!!!!!!

فرستنده شاخه
jojo.bala
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۸ ۱۵:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۸ ۱۵:۰۳
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۲/۵
از:
پیام: 14
 سلام
بیشتربچه ها حوصله ی کتاب خودن روندارن.یاوقتشو ندارن اگه فواید کتاب خوندنروبدونن شاید بیشتر علاقه مندبشن بهش

فرستنده شاخه
devilknight
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۱۸ ۲۲:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۱۸ ۲۲:۱۵
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۰/۸/۸
از: یزد
پیام: 1
 دلیل
به نظر من دلیل اصلی مشغله درسی زیاده.اخه وقتی ادم بره سراغ یه کتاب توی درساش افت میکنه.

فرستنده شاخه
taylor
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۰ ۱۸:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۰ ۱۸:۵۶
طرفدار فانتزی سطح دوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
از: mashhad
پیام: 114
 ...
سلام!!!!!
به نظر من کار و مشغله ی درسیه که نمیذاره ما مطالعه کنیم
من خودم به شخصه از اول ساله یه کتاب گرفتم هنوز نتونستم تمومش کنم بس درسا زیاده!

فرستنده شاخه
poirot
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۲ ۱۳:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۲ ۱۹:۱۵
طرفدار فانتزی سطح سوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۴/۶
از: تهران
پیام: 272
 در جواب پرنس مرده
عجب دل پری داشتی!
در جواب شما هم فقط اینو بگم که اتفاقا من برعکسشو هم دیدم
یکی که خیلی مایه دار بوده کتابخونشم پر کتاب اما بیستاشونم نخونده سعنی چطور بگم کتاب هاشو گذاشته واسه دکور
این چه معنی ای میتونه داشته باشه به نظره تو؟
نظرت چیه؟

فرستنده شاخه
کارلیبث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۲۶ ۱۵:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۲/۳۱ ۱۳:۲۳
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۲/۱۵
از: massachoset
پیام: 22
 قیمت بالا ی کتاب ها
سلام یکی از دوستان گفته بود که علت اصلی مطالعه ی کم در بین مردم نمیتونه قیمت بالا ی کتاب باشه . اتفاقا میشه ! وقتی یک کتاب 40 صفحه ای 5000 تومان باشه نباید انتظار داشت که مردم مدام بروند کتاب بخرند .

میشه اسم اون کتاب رو بفرمایید حداقل ما هم اسمش رو شنیده باشیم؟؟؟ واقعا کتاب 40 صفحه ای 5000 تومنه

فرستنده شاخه
NARSISIA
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۱ ۲۰:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۱ ۲۰:۲۴
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۸۹/۳/۸
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴
پیام: 35
 علت اصلی مطالعه کم در بین نوجوانان و جوانان ؟!
به نظر من مهم ترین دلیل فرهنگ سازی هستش.
قیمت کتاب که به هیچ وجه موجه نیست چون ما آدما اگه به چیزی علاقه داشته باشیم از زیر سنگ هم که شده واسه به دست آوردنش پول جور میکنیم.
اگه فرهنگ سازی بشه مثلا به وسیله ی تاسیس کتابخونه های پیشرفته ویا برگزاری بیشتر نمایشگاه های کتاب وطولانی مدت تر کردن زمان برگزاری مثلا از10 روز به یک ماه به احتمال زیاد کتاب خوانی بیشتر رواج پیدامیکنه.

فرستنده شاخه
الینا300
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۴ ۱۵:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۴ ۱۵:۱۹
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۳/۲
از: فضا
پیام: 5
 پاسخ به: علت اصلی مطالعه کم در بین نوج...
سعی داستان هایتان بهتر و جالب تر باشد

فرستنده شاخه
پرشیا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۰:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۰:۳۷
طرفدار فانتزی سطح دوم
عضویت از: ۱۳۸۹/۶/۲۸
از: تهران
پیام: 106
 هیچ بهونه ای وجود نداره!...همه چی بستگی به خود آدم داره!
با درود...
قیمت بالای کتاب که به هیچ عنوان بهونه ی خوبی نیست!...بابا طرف میره هر روز 1000 تومن میده میره هله و هوله(یا شایدم حله حوله!:دی ) می خره!...دوستای من بعضیاشون روزی چقدر به سیگار پول می دن!هم سلامتی شون و هم پولاشون رو دود می کنن میره هوا!...
الان بچه ها هم که ماشاالله پول تو جیبیشون خیلی زیاد شده!اگه روزی 500 تومن بزارن کنار می تونن حداقل تو یه ماه یه دونه کتاب بخرن.که تو سال حداقل میشه 12 تا کتاب!...توجه کنین من حداقلش رو گفتم!
پس این گزینه بهونه ی خوبی نیست!

عدم وجود زمان کافی برای مطالعه.
این دیگه اصلا بهونه ی خوبی نیست!!!...دیگه آدم نمی تونه نیم ساعت ناقابل رو به کتاب خوندن اختصاص بده؟!



گزینه های دیگه به نظرم یه جورایی درستن ولی بازم بگی نگی فرهنگ سازی شده یه کم،تبلیغ میشه گهگداهی،مشغله کاری که همیشه هست ولی بازم به نظرم همه چی بستگی به خود آدم داره...ما تنبلیم و فقط برای همه چی داریم دنبال بهونه و برهان می گردیم.
من خودم آدم فوق العاده تنبلی هستم...و این منو آزار میده.

البته شرایط جامعه و اطرافیان هم می تونه دلیل خوبی باشه!

با تشکر...
پرشیا...

فرستنده شاخه
iambb
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۱۱:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۱۱:۰۶
طرفدار فانتزی سطح اول
عضویت از: ۱۳۹۱/۳/۴
از: اینجا
پیام: 2
 ای بابا
راستش به نظر می آد که بیشتر از هر چیزی وجود تکنولوژی در این امر دخیله . . . همه وقت دارن ولی تا وقتی با کامپیوتر و موبایل و اینترنت کار کنن ذهنشون به سمت کتاب کشیده نمیشه (حالا هر چقدر هم که بهشون بگن.)
مثلاً من خودم کتاب رو ترجیح می دم ولی خیلی از وقتم رو با کامپیوتر می گذرونم. به علاوه وقتی 4 تا کتاب بر می دارم می شه 40،000 تومان از مادر پدرا انتظار دارین کتاب خوندن رو توصیه کنن؟

فرستنده شاخه
وریتی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۱۶:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۳/۶ ۱۶:۰۴
طرفدار فانتزی سطح چهارم
عضویت از: ۱۳۹۰/۶/۲۴
از: ام آی 6
پیام: 904
 علت اصلی مطالعه کم در بین نوجوانان و جوانان
درود!
خوب من خودم به عدم وجود فرهنگ سازی کافی رای دادم. و فکر می کنم این می تونه بهترین دلیل باشه واقعا چرا این قدر نوجوان و حتی جوان کتابخون در ایران کمه؟ من تو کلاسمون فقط خودم هستم که کتاب زیاد می خونم. اگه دقت کنید به کسایی هم که زیاد کتاب می خونن بقیه زیاد محل نمی ذارن البته نمی دونم شاید تو مدرسه ما این طور باشه این دلیلش چی می تونه باشه به جز فرهنگ سازی ناکافی ؟ اگه فرهنگ سازی کافی می شد دیگه نوجوان ها همه به دنبال کتاب می رفتن و هیچ کس اون یکی رو به خاطر این که زیاد کتاب می خوند مسخره نمی کرد. البته گزینه های دیگه هم می تونن تاثیر داشته باشن ولی قمیت به نظرم خیلی کم می تونه تاثیر داشته باشه. چرا که اگه کسی بخواد کتابی رو بخره و اون رو بخونه حتی اگر قیمتش هم بالا باشه اون رو می خره من که به شخصه همین طور هستم.

با تشکر از بحث خوبتون
وریتی (ملکه اصوات)
جستجو
همه پرسی
نظر شما درباره بازگشایی سایت در سال 1395 ؟
 *  عالی شد ، منتظرش بودم ! 54%
 *  خوب شد ، انتظار نداشتم ! 36%
 *  مهم نیست ، فرقی نداشت ! 4%
 *  بد شد ، کاش بسته می موند ! 4%
تاریخ اتمام نظرسنجی ۱۳۹۵/۸/۸ ۲۰:۰۰
تمامی حقوق مادی و معنوی برای طرفداران فانتزی® محفوظ می باشد © ۱۳۸۷-۱۳۹۱

هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است

Copyright © 2008-2013 FantasyFans® All Rights Reserved